Ćwierć wieku grania fair w biznesie XXV edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”
2022-08-01
Ćwierć wieku grania fair w biznesie
XXV edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”
Informacja prasowa: 25 lutego 2022 r.
W dynamicznych czasach,
naznaczonych pandemią i wojną niezwykle potrzebne jest poczucie stabilizacji oraz
bezpieczeństwa, nie tylko w strefie osobistej, ale również biznesowej. W sytuacjach kryzysowych
zwracamy się ku wartościom podstawowym, takim jak uczciwość, wiarygodność czy
zaufanie. Warto wówczas pamiętać o przedsiębiorstwach, w których stanowią one
podstawę funkcjonowania, a etyka jest w nich wartością nadrzędną. To one
niezmiennie od wielu lat wyznaczają kierunek zmian i z sukcesem podbijają
kolejne branże i rynki, przyczyniając się do rozwoju naszego kraju. W tak
trudnej rzeczywistości powinno się szczególnie doceniać tych, którzy gwarantują
wysoką jakość i pewność udanej współpracy.
Przedsiębiorstwa będące przykładem dla innych w obszarze, jak należy dbać o swoje najbliższe otoczenie, czyli: klientów, pracowników, lokalną społeczność i wszystkich pozostałych interesariuszy, bez względu na okoliczności, nagradzamy w programie „Przedsiębiorstwo Fair Play”już od 25 lat. Z dumą i ogromną przyjemnością kontynuujemy rozpowszechnianie zasad fair playi szeroko pojętej etyki. W programie rekomendujemy firmy, które nie tylko dbają o swój wizerunek, ale przede wszystkim udowadniają, że w biznesie liczą się ludzie i wartości.
Jak dołączyć do grona „Przedsiębiorstw Fair
Play”?
Już po raz 25 zapraszamy firmy z całej Polski do dołączenia do społeczności „Przedsiębiorstw Fair Play” i potwierdzenia, że uczciwość jest główną wartością w przedsiębiorstwie. Deklaracje zgłoszeniowe można przesyłać za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na www.fairplay.pl.Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej roku kalendarzowego, poprzedzającego tegoroczną edycję oraz posiadanie siedziby w Polsce. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży.
Po przesłaniu deklaracji zgłoszeniowej przedsiębiorstwo przystępuje do wypełnienia elektronicznej ankiety, w której wskazuje najważniejsze informacje dotyczące swojej działalności.„Przedsiębiorstwo Fair Play” to jeden z nielicznych certyfikatów, który przyznawany jest na podstawie szczegółowej, dwuetapowej weryfikacji.
W pierwszym etapie oceniana jest kondycja przedsiębiorstwa na podstawie wypełnionej przez nie ankiety. Następnie, w firmach zakwalifikowanych do II etapu,odbywają się wizyty odpowiednio wykwalifikowanych audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Komisja Ogólnopolska, do udziału w której zapraszamy przedsiębiorców, przedstawicieli administracji, samorządów i uczelni podejmie decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników.
Wiarygodni i uczciwi
wygrywają
Jakie firmy uzyskują tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play”? Przede wszystkim te przestrzegające przepisów prawa oraz przyjętych norm społecznych, wywiązujące się z podjętych zobowiązań, wykazujące szacunek wobec partnerów biznesowych, stosujące zasady uczciwej konkurencji i przejrzystości informacji, biorące odpowiedzialność za pracowników, środowisko naturalne i społeczność lokalną.Certyfikat trafia zatem do przedsiębiorstw, które w relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami i społecznością lokalną kierują się etyką, rzetelnością i zasadami społecznej odpowiedzialności.
Liczby nie kłamią
Na przestrzeni 25 lat przyznaliśmy certyfikat ponad
2 500 firmom, w tym zarówno dużym przedsiębiorstwom, takim jak Polpharma,
ERKADOczy Grupa Tarczyńskioraz tym mniejszym, działającym na lokalnych rynkach
np. Bielsko-Bialskiemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego. Łącznie do programu
napłynęło dotychczas 11 700 zgłoszeń.
Przedsiębiorcy niezmiennie, od wielu już lat
interesują się społeczną odpowiedzialnością i jej zmieniającymi się
wyznacznikami. To pozytywny trend, dzięki któremu tworzone są przyjazne miejsca
pracy, mamy do czynienia z uczciwymi kontrahentami i firmami zaangażowanymi
społecznie. „Przedsiębiorstw Fair Play” przybywa z każdym rokiem. W programie
udział biorą wieloletni Laureaci, związani z nim od 15 nawet 24 lat oraz firmy
stosunkowo nowe na rynku, takie które od początku chcą rozwijać swoją działalność
w oparciu o zasady etyki w biznesie. Dobrze trafili, tu mogą uczyć się od
praktyków!
Certyfikat nie tylko do
powieszenia na ścianie
Przedsiębiorstwa, które uzyskały różnego rodzaju
wyróżnienia zazwyczaj informują o tym w swoich mediach społecznościowych i na
stronach internetowych. Pragną też, aby każda osoba przekraczająca próg ich
siedziby, spoglądając na zdobiące ściany uroczyste tytuły, zauważyła, że firma
osiąga sukcesy, zdobywa nagrody i jest godna zaufania. Certyfikat
„Przedsiębiorstwo Fair Play” wzmacnia wiarygodność firmy i zwiększa widoczności
marki, ponieważ o uczestnikach oraz zdobywcach certyfikatów czy poszczególnych
nagród biuro programu informuje na szeroką skalę – media lokalne,
ogólnopolskie, władze państwowe i samorządowe. Certyfikat staje się wyraźną
rekomendacją, że z danym przedsiębiorstwem warto współpracować. „Przedsiębiorstwa
Fair Play” to także społeczność, którą łączą te same wartości tak bardzo
potrzebne w dzisiejszym świecie biznesu.
Więcej informacji na temat
certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” uzyskać można kontaktując się z
biurem pod numerem 22 630 98 01 lub na stronie www.fairplay.pl