Chcesz zlecić stworzenie baneru reklamowego online? Pamiętaj o tych rzeczach!

2020-06-27

Chcesz zlecić stworzenie baneru reklamowego online? Pamiętaj o tych rzeczach!

Banery reklamowe są chętnie wybierane do prezentowania produktów czy usług firmy. Wielkoformatowa grafika jest doskonale widoczna nawet z dużej odległości. Dzięki temu może być eksponowana także przy trasach szybkiego ruchu czy innych drogach publicznych. Wydruk banerów można również zlecić online. Na co należy zwrócić uwagę przed złożeniem zamówienia, aby spełniło Twoje oczekiwania?

Banery reklamowe i ich rodzaje

Baner jest obecnie na tyle popularnym nośnikiem reklamy, że opisywanie jego charakteru nie jest potrzebne. O tym, czym jest ten nośnik, wie zapewne każdy, począwszy od dziecka, aż po seniora. Pomimo to jednak banery reklamowe różnią się wieloma cechami, które je różnicują. Dlatego wybór tego odpowiedniego wymaga wiedzy na temat rodzajów, parametrów i innych cech, które mają znaczenie dla warunków ekspozycji.

Szczególną uwagę na te cechy powinny zwrócić uwagę osoby, które zamawiają baner reklamowy online po raz pierwszy. Często brak wyobraźni nie pozwala na odtworzenie ostatecznego wyglądu reklamy, co prowadzi do strat finansowych lub np. problemów z montażem. Drukarnia banerów OpenPrint na swojej stronie oferuje różne rodzaje takich nośników https://www.openprint.pl/baner. Są to:

       banery reklamowe stojące i wiszące (z oczkowaniem),

       banery jednostronne i dwustronne,

       banery jednostronne odblaskowe.



Baner jednostronny odblaskowy

 

Pierwszą decyzją, jaką musisz podjąć, zamawiając baner reklamowy online, jest wybór formy nadruku oraz sposobu wykończenia krawędzi. W przypadku modeli wiszących oczkowanie pomoże w umieszczeniu ich z pomocą linki. Banery reklamowe stojące zazwyczaj są umieszczane na specjalnych stojakach. Dlatego ich krawędzie powinny pozostać równe i gładkie.

Na co zwrócić uwagę, zamawiając wydruk banerów?

Drukarnia banerów stwarza możliwość zamówienia nośnika optymalnie dostosowanego do potrzeb. Jedynym ograniczeniem jest wykonanie grafiki na tkaninie typu frontlight, która całkowicie zatrzymuje światło. Dzięki temu możesz również zamówić wydruk banerów dwustronnych, które świetnie sprawdzą się w oświetlonych przejściach czy na stelażach. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

 

1.  Miejsce ekspozycji

Jednym z ważniejszych elementów, które decydują o wyborze odpowiedniego banera, jest miejsce jego ekspozycji. Ma ono wpływ zarówno na format grafiki, jak i na sposób wykończenia elementu czy rodzaj materiału? Im wyżej i dalej od odbiorcy będzie on umieszczony, tym powinien być większy, a jego treść – tym mniej szczegółowa. Natomiast reklama na banerze stojącym może mieć mniejszy format i zwierać więcej detali.

Istotną cechą jest wykończenie powierzchni materiału. Do dyspozycji są dwa warianty: z połyskiem i matowy. Chociaż ten pierwszy wydaje się bardziej elegancki, nie sprawdzi się przy intensywnym oświetleniu. Powierzchnia będzie odbijać światło, zaburzając odbiór treści. 



Baner stojący

 

2.  Wymiary

Zamawiając baner reklamowy online, należy też zastanowić się nad jego kształtem i wymiarami. Powinny one być precyzyjnie dostosowane do miejsca ekspozycji, dostępnej przestrzeni czy sposobu montażu. Drukarnia banerów przyjmuje zamówienia na dowolny format, także z dokładnością wymiarów do 0,5 m. Możliwości w tym zakresie są ograniczone jedynie parametrami podłoża. Poza tym możesz zamówić zarówno nadruk na wąskim pasie 1x5 m, jak i na regularnym kwadracie 3 × 3 m.

3.  Projekt grafiki

Banery reklamowe są tak skutecznym nośnikiem, jak… ich treść. Powinna ona być czytelna i nieść jasny, zrozumiały przekaz. Taki, który dociera do odbiorcy już po pierwszym spojrzeniu. Dlatego w projekcie warto unikać przeładowania tekstem oraz nadmiaru detali. Liczą się minimalizm i estetyka, podobnie jak w przypadku projektowania logotypu. Konieczne jest też uwzględnienie spadów i marginesów, których wymagają np. banery reklamowe stojące.

Co wpływa na cenę?

Reklama na banerze jest skuteczna, ale również kosztuje. Dlatego przed złożeniem zamówienia sprawdź, ile zapłacisz za usługę. Zazwyczaj możesz decydować o cenie zmieniając niektóre parametry zamówienia. Decydującymi czynnikami są rozmiar, metoda nadruku, materiał oraz sposób montażu.

 



Wydanie nr 110/2024 z dnia 19.04.2024 ISSN: 2391 – 6214