Chcesz zlecić stworzenie baneru reklamowego online? Pamiętaj o tych rzeczach!
2020-06-27
Chcesz zlecić
stworzenie baneru reklamowego online? Pamiętaj o tych rzeczach!
Banery
reklamowe są chętnie wybierane do prezentowania produktów czy usług firmy.
Wielkoformatowa grafika jest doskonale widoczna nawet z dużej odległości.
Dzięki temu może być eksponowana także przy trasach szybkiego ruchu czy innych
drogach publicznych. Wydruk banerów
można również zlecić online. Na co należy zwrócić uwagę przed złożeniem
zamówienia, aby spełniło Twoje oczekiwania?
Banery
reklamowe i ich rodzaje
Baner jest obecnie na tyle
popularnym nośnikiem reklamy, że opisywanie jego charakteru nie jest potrzebne.
O tym, czym jest ten nośnik, wie zapewne każdy, począwszy od dziecka, aż po
seniora. Pomimo to jednak banery reklamowe różnią się wieloma cechami, które je
różnicują. Dlatego wybór tego odpowiedniego wymaga wiedzy na temat rodzajów,
parametrów i innych cech, które mają znaczenie dla warunków ekspozycji.
Szczególną uwagę na te
cechy powinny zwrócić uwagę osoby, które zamawiają baner reklamowy
online po raz pierwszy. Często brak wyobraźni nie pozwala na odtworzenie
ostatecznego wyglądu reklamy, co prowadzi do strat finansowych lub np.
problemów z montażem. Drukarnia banerów OpenPrint na swojej stronie oferuje różne rodzaje takich nośników https://www.openprint.pl/baner. Są to:
●
banery reklamowe stojące i wiszące (z oczkowaniem),
●
banery jednostronne i dwustronne,
● banery jednostronne odblaskowe.
Baner
jednostronny odblaskowy
Pierwszą decyzją, jaką
musisz podjąć, zamawiając baner reklamowy online, jest wybór formy nadruku
oraz sposobu wykończenia krawędzi. W przypadku modeli wiszących oczkowanie
pomoże w umieszczeniu ich z pomocą linki. Banery reklamowe stojące zazwyczaj są
umieszczane na specjalnych stojakach. Dlatego ich krawędzie powinny pozostać
równe i gładkie.
Na
co zwrócić uwagę, zamawiając wydruk banerów?
Drukarnia banerów stwarza
możliwość zamówienia nośnika optymalnie dostosowanego do potrzeb. Jedynym ograniczeniem jest wykonanie
grafiki na tkaninie typu frontlight, która
całkowicie zatrzymuje światło. Dzięki temu możesz również zamówić
wydruk banerów dwustronnych, które świetnie sprawdzą się w oświetlonych
przejściach czy na stelażach. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
1. Miejsce ekspozycji
Jednym z ważniejszych elementów, które
decydują o wyborze odpowiedniego banera, jest miejsce jego ekspozycji. Ma ono
wpływ zarówno na format grafiki, jak i na sposób wykończenia elementu czy
rodzaj materiału? Im wyżej i dalej od odbiorcy będzie on umieszczony, tym
powinien być większy, a jego treść – tym mniej szczegółowa. Natomiast reklama
na banerze stojącym może mieć mniejszy format i zwierać więcej detali.
Istotną cechą jest wykończenie powierzchni materiału. Do dyspozycji są dwa warianty: z połyskiem i matowy. Chociaż ten pierwszy wydaje się bardziej elegancki, nie sprawdzi się przy intensywnym oświetleniu. Powierzchnia będzie odbijać światło, zaburzając odbiór treści.
Baner stojący
2. Wymiary
Zamawiając baner reklamowy
online, należy też zastanowić się nad jego kształtem i wymiarami. Powinny one
być precyzyjnie dostosowane do miejsca ekspozycji, dostępnej przestrzeni czy
sposobu montażu. Drukarnia banerów przyjmuje zamówienia na dowolny format,
także z dokładnością wymiarów do 0,5 m. Możliwości w tym zakresie są
ograniczone jedynie parametrami podłoża. Poza tym możesz zamówić zarówno nadruk
na wąskim pasie 1x5 m, jak i na regularnym kwadracie 3 × 3 m.
3. Projekt grafiki
Banery reklamowe są tak skutecznym nośnikiem,
jak… ich treść. Powinna ona być czytelna i nieść jasny, zrozumiały przekaz.
Taki, który dociera do odbiorcy już po pierwszym spojrzeniu. Dlatego w
projekcie warto unikać przeładowania tekstem oraz nadmiaru detali. Liczą się
minimalizm i estetyka, podobnie jak w przypadku projektowania logotypu. Konieczne jest też uwzględnienie
spadów i marginesów, których wymagają np. banery reklamowe stojące.
Co wpływa na
cenę?
Reklama na banerze jest skuteczna, ale
również kosztuje. Dlatego przed złożeniem zamówienia sprawdź, ile zapłacisz za
usługę. Zazwyczaj możesz decydować o cenie zmieniając niektóre parametry
zamówienia. Decydującymi czynnikami są rozmiar, metoda nadruku, materiał oraz
sposób montażu.