Organizacja eventu branżowego - o czym pamiętać?

2019-05-09


Coraz więcej polskich firm decyduje się na organizowanie eventów branżowych. Są one doskonałą szansą na wypromowanie biznesu, zaprezentowanie nowego produktu oraz nawiązanie nowych, owocnych kontaktów biznesowych.


Organizacja eventów branżowych nie jest niestety łatwym zadaniem, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców. Na jakie pytania powinniśmy sobie odpowiedzieć przygotowując swoje pierwsze wydarzenie firmowe?


Dlaczego? Tematyka i cel wydarzenia branżowego

Każdy event branżowy przygotowuje się w konkretnym celu. Przedsiębiorcy najczęściej decydują się na jego zorganizowanie w celu promocji nowych produktów, dla uczczenia ważnego wydarzenia w życiu firmy np. jubileuszu jej powstania lub w celu zaprezentowania swojej oferty szerszej publiczności. Bez względu na to, z jakich powodów organizujemy nasz event branżowy, istotne jest, aby jego przebieg i tematyka służyły osiągnięciu konkretnych celów marketingowych.


W pierwszej kolejności, zanim przystąpimy do planowania przebiegu naszego eventu firmowego, powinniśmy więc dokładnie sprecyzować jego tematykę. W tym miejscu warto zastanowić się, czy planowany zakres tematyczny eventu nie jest zbyt ogólny i szeroki oraz czy uda nam się poruszyć w trakcie jego trwania wszystkie istotne elementy. Bardzo ważne jest także precyzyjne określenie celu, w jakim ma odbyć się event oraz korzyści, jakie dzięki niemu osiągnie firma.


Dla kogo? Grupa docelowa, czyli dla kogo organizowany jest event?

Nie mniej istotne od samej tematyki oraz celu wydarzenia branżowego jest także określenie grupy docelowej. Jest to nic innego, jak ludzie, dla których organizujemy event i którzy wezmą w nim udział. Dokładne określenie grupy docelowej oraz jej konkretnych wymagań pozwoli ocenić, jakie potrzeby i oczekiwania względem wydarzenia mają osoby biorące w nim udział. Ta wiedza z kolei pozwoli lepiej dopasować atrakcje, które pojawią się w trakcie trwania eventu oraz sprawi, że wszyscy goszczący na nim ludzie opuszczą wydarzenie zadowoleni.


Określenie wymagań grupy docelowej pozwala także opracować atrakcyjny z punktu widzenia uczestników plan eventu. Podczas planowania jego przebiegu nie należy zapominać o materialnych aspektach. Podczas wydarzenia warto wręczyć gościom dobrej jakości gadżety reklamowe nawiązujące wprost do działalności firmy oraz pamiątkowe dodatki, które pozwolą im mile wspominać swój udział w wydarzeniu. Do tego celu świetnie nadają się buttony reklamowe. Ich zaletą jest możliwość dowolnej personalizacji poprzez naniesienie dowolnej grafiki lub napisu. Na event firmowy doskonale sprawdzą się buttony reklamowe z logo firmy, datą wydarzenia oraz jego motywem przewodnim.


Kiedy? Data wydarzenia

W kolejnym kroku niezbędne jest określenie czasu, w jakim odbędzie się wydarzenie. Ustalając konkretną datę warto zorientować się, czy na dany dzień nie są już zaplanowane inne ważne wydarzenia branżowe, co pozwoli uniknąć sytuacji, kiedy goście będą musieli wybierać, czy wziąć udział w jednym, czy w drugim evencie.


Wydarzenia firmowego nie warto także organizować w okresie urlopowym lub podczas świąt, gdyż wielu uczestników może mieć już inne plany na ten czas, co negatywnie odbije się na frekwencji podczas naszego wydarzenia.


Partnerem artykułu jest Przypinka oferująca m.in. buttony reklamowe - więcej na Przypinka.pl .




Wydanie nr 116/2024 z dnia 25.04.2024 ISSN: 2391 – 6214